نقد و بررسی

انتخاب مناسب ترین مودم!

مودم های مناسب گیمینگ

یک مودم گیمینگ چه مشخصاتی دارد؟ آیا انتخاب بهترین مودم برای گیم می تواند کیفیت ارتباط با سرور را بهبود بخشیده و مشکلات همیشگی بازی آنلاین را از بین ببرد؟ بهترین مودم برای ps4 از چه امکاناتی بهره می برد؟ خرید بهترین مودم های گیمینگ که اکثرا بسیار گران قیمت نیز هستند، تا چه حد می تواند در کاهش پینگ بازی آنلاین موثر باشد؟ در واقع برای خرید بهترین مودم برای گیم، لزوما نباید به سراغ انواع گرانقیمت و دارای امکانات خیلی خاص برویم. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی های لازم در شناسایی و انتخاب بهترین مودم های گیمینگ با توجه به امکانات و شرایط موجود در کشور خودمان صحبت کنیم.

کاهش پینگ

 

بارها در تبلیغ انواع مودم گیمینگ خوانده ایم که این دستگاه ها پینگ بازی را کاهش می دهند. اما این مطلب تا چه حد کاربردی و موثر است؟ پینگ به معنی تاخیر در ارسال و دریافت سیگنال ها از سرور و بالعکس است. در واقع باید بگوییم قدرت کاهش پینگ مودم در سرعت های بالای اینترنت معنی پیدا می کند. در کشور ما پینگ بسیار بالای بازی های آنلاین یکی به دلیل سرعت پایین اینترنت و دیگری به علت دوری مکان سرورهای بازی هاست. از آنجایی که ما امکان اتصال ماهواره ای به اینترنت را هم نداریم، عملا برای پینگ بالای دستگاه های ما با استفاده از مودم گیمینگ هیچ اتفاق خاصی نمی افتد!!!

با این حال هنوز نکاتی وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می توانید بهترین مودم برای ps4 یا گیم را انتخاب کنید.

مودم adsl یا مودم ۴G

 

اگر چه انواع مودم همراه سرعت اینترنت بالاتری را عرضه می کنند، اما به دلیل اتصال بیسیم که دارند، معمولا تاخیر و تلورانس بیشتری دارند. انواع مودم adsl با امکان اتصال پایدار و قیمت مناسب تر معمولا به عنوان بهترین مودم برای ps4 و گیم معرفی می شوند. در مناطقی که پوشش دهی فیبر نوری وجود دارد، استفاده از مودم های vdsl توصیه می شود. با این حال انواع مودم همراه برای استفاده از امکانات اینترنت و گیمینگ در مسافرت و شرایط مشابه بد نیستند. مودم ۴G ایسوس مدل AC53U، دی لینک مدل DWR-M961 و Nighthawk M1 MR1100 چند نمونه از انواع مودم ۴G مناسب برای گیم در بازار هستند.

کیفیت سرویس

 

QoS یا همان کیفیت سرویس، گزینه بسیار مهمی است. این گزینه بخصوص در مواقعی اهمیت پیدا می کند که کاربران متعددی در حال استفاده از سرویس اینترنت باشند. با استفاده از کیفیت سرویس می توانید به برخی از سیستم ها اولویت بیشتری در استفاده از سرعت و حجم داده بدهید. حتی برخی از گیمرها از روترهای مخصوص گیمینگ برای این خدمات استفاده می کنند. اما برخی از مودم روترها نیز این امکانات را دارند. البته در برخی مودم ها این امکانات به صورت خود تنظیمی هستند در حالی که در بعضی می توانید یک دستگاه را به صورت دستی انتخاب کرده و اولویت را به آن اختصاص دهید.

انتخاب بهترین مودم برای گیم، نوع اتصال

به طور معمول دو نوع اتصال در انواع مودم adsl وجود دارد. اتصال از طریق کابل و در اکثر انواع مودم adsl امکان اتصال وای فای نیز وجود دارد. به طور معمول از طریق سیم می توانید اتصال پایدارتری را تجربه کنید، مشکلات ناشی از سیگنال دهی و کاهش و افزایش قدرت سیگنال در اتصال سیم دار وجود ندارد. اگر اتصال سیم دار را انتخاب کرده اید، بهتر است مودم adsl انتخابی شما دارای کابل اترنت گیگابایتی باشد تا امکان انتقال اطلاعات با سرعت کافی وجود داشته باشد.

بهترین وای فای برای گیم

 

اگر با وجود موارد مطرح شده در بالا، باز هم می خواهید از اتصال وای فای استفاده کنید بهتر است مودم گیمینگ شما از استاندارد ac یا انواع بالاتر بهره مند باشد. سرعت مودم و میزان پوشش دهی در این استاندارد وای فای بیشتر بوده و علاوه براین، از هر دو فرکانس ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتزی نیز استفاده می کنند.

امروزه که تعداد دستگاه های بیسیم در خانه ها خیلی زیاد است و اکثرا از فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز استفاده می کنند، وجود فرکانس ۵ گیگاهرتز برای مودم، امکان تداخل فرکانس و تلورانس و … را از بین می برد. البته از آنجایی که استاندارد ۵ گیگاهرتز توانایی کمتری برای عبور از موانع دارد، اگر منزل شما اتاق های متعدد دارد، یا باید مودم را نزدیک دستگاه خود بگذارید و یا از دستگاه های تقویت کننده امواج استفاده کنید.

 قدرت آنتن دهی

هرچه قدرت آنتن دهی بیشتر باشد، وای فای پوشش بیشتری ارائه می دهد. در مودم هایی که قابلیت تنظیم signal strength یا قدرت آنتن دهی را دارند، توجه داشته باشید که این آیتم در حداکثر مقدار خود قرار داشته باشد.

فناوری MU-MIMO

 

مودم هایی که از فناوری MU-MIMO استفاده می کنند، می توانند با دستگاه های موجود به طور جداگانه و همزمان ارتباط گرفته و از تداخل و افت ناگهانی سرعت در اثر استفاده زیاد یکی از دستگاه ها جلوگیری کنند. در خرید بهترین مودم برای گیم، بد نیست این مورد را هم مدنظر داشته باشید.

بهره گیری از روترها

به جای صرف هزینه برای تعویض مودم adsl خود می توانید از یک روتر مناسب گیمینگ بهره ببرید. روتر دستگاهی است که به تنهایی قابلیت اتصال به اینترنت را ندارد، اما با امکاناتی که در به اشتراک گذاری و بالا بردن تعداد سوئیچ ها و برد اینترنت به کاربر عرضه می کند، می تواند در عرصه گیم بسیار موفق ظاهر شود. انواع ایسوس مدل RT-AC5300، Armor Z2 AC2600 Zyxel و دی لینک مدل DIR-885L/R از روترهای معروف گیمینگ در بازار هستند.

نتیجه گیری

نکاتی برای شناسایی بهترین مودم های گیمینگ وجود دارد که آنها شامل کاهش پینگ، کیفیت سرویس، مودم ADSL یا مودم ۴G، استاندارد وای فای و مهمتر از همه قدرت آنتن دهی و فناوری میمو می باشد. همه این نکات با شرحی از انها برای شما توضیح دادیم. در انتها هم برای شما چند نمونه از بهترین مودم های گیمینگ را معرفی کردیم، که شما بتوانید یک مودم گیمینگ مناسب برای خود تهیه کنید. شما دوستان عزیز می توانید خرید مودم گیمینگ را از فروشگاه اینترنتی صاران مارکت با قیمتی مناسب انجام دهید و از آن لذت ببرید.

کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی صاران مارکت، آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص انواع مودم روتر و اکسس پوینت هستند.

مودم های مناسب کارتخوان

 

دستگاه‌های PoS باید با شبکه بانکی کشور تبادل اطلاعات داشته باشند. از طریق خط تلفن، اینترنت، وای‌فای و بی‌سیم یا هر روش دیگری. براین‌اساس کارت‌خوان‌ها به چندین دسته تقسیم می‌شوند.

مدل رایج و ساده این دستگاه‌ها یک کابل تلفن دارد که باید به خط تلفن فروشگاه، مغازه یا محل نصب متصل شود ولی سرعت چندان بالایی ندارند. این کارت‌خوان‌ها از طریق خط تلفن با شبکه بانکی در ارتباط هستند.

مدل‌های دستگاه کارت‌خوان سیار هم از سیم‌کارت برای تبادل اطلاعات با شبکه بانکی استفاده می‌کنند. دستگاه‌های کارت‌خوان مجهز به وای‌فای و همین‌طور قابل اتصال به کامپیوتر و لپ‌تاپ هم داریم که کاربردهای گسترده‌تری دارند و برای چاپ صورت‌حساب‌های مالی و حسابداری و سند زدن برای هر خرید و تراکنش استفاده می‌شوند.

اما تقریبا رایج‌ترین دستگاه‌ کارت‌خوان برای فروشگاه‌هایی با تراکنش بالا، دستگاه‌هایی هستند که از طریق کابل و درگاه LAN باید به یک مودم متصل شوند تا روی بستر اینترنت با شبکه بانکی در ارتباط باشند.

حالا، این سوال مطرح می‌شود که چه نوع اینترنت و مودمی برای این کارت‌خوان‌ها مناسب است؟

 

 در وهله اول به مودمی نیاز داریم که درگاه LAN داشته باشد. عمدتا مودم‌های رومیزی دارای درگاه LAN هستند و مودم‌های همراه فاقد این قابلیت‌اند. البته، چندین مدل مودم همراه مانند هواوی E5885 نیز داریم که به درگاه اترنت RJ45 مجهز شده‌اند.

در مرحله بعدی، چون دستگاه کارت‌خوان ما ثابت است؛ به اینترنتی ثابت و پایدار نیاز داریم. بنابراین؛ منطقی است که سراغ اینترنت TD-LTE برویم تا اینکه بخواهیم از اینترنت همراه استفاده کنیم.

اینترنت همراه گران‌قیمت‌تر است و بسته‌های آن در حجم‌های کمتری عرضه می‌شوند ولی اینترنت TD-LTE هم ارزان‌تر بوده و هم برای مصارف دیگر کاربران و صاحبان فروشگاه بسیار بهتر است.

بخواهیم این مطلب را جمع‌بندی کنیم؛ پیشنهاد می‌شود برای دستگاه‌های کارت‌خوانی که نیاز به اینترنت دارند؛ از مودم و اینترنت TD-LTE استفاده کنید. کما اینکه اگر دقت کرده باشید؛ غالب فروشگاه‌های دارای مودم نیز از مودم‌های TD-LTE ایرانسل یا مبین‌نت برای اتصال به کارت‌خوان و برخورداری از اینترنت استفاده می‌کنند.

می‌توانید از اینترنت و مودم ADSL هم استفاده کنید ولی غالب اوقات امکان دسترسی به یک اشتراک ADSL در فروشگاه نیست یا ممکن است شما مدت زمان محدودی در آن فروشگاه باشید و برایتان به‌صرفه نباشد سراغ ثبت‌نام و دریافت سرویس ADSL بروید. به علاوه، اینترنت ADSL در برخی وضعیت‌ها گران‌تر از اینترنت TD-LTE است.

 مودمی مانند هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 برای مصارفی مانند اتصال به کارت‌خوان‌ها بسیار مناسب است. به‌خصوص، اگر شما چندین کارت‌خوان دارید؛ نیاز به درگاه‌های LAN بیشتری خواهید داشت و این مودم به شما ۴ درگاه RJ45 برای اتصال به کارت‌خوان‌ها می‌دهد.

مزیت دیگر این مودم، پشتیبانی از سیم‌کارت و اینترنت همراه است. اگر سرویس اینترنت TD-LTE به دلایلی برای مدتی قطع شود؛ سریعا می‌توانید موقتا یک سیم‌کارت معمولی روی مودم انداخته و به اینترنت همراه متصل شوید.

مودم های مناسب ماین

 

برای استخراج بیت‌کوین و دیگر ارز رمزها به چه سرعت و حجم اینترنتی نیاز داریم؟

این روزها بازار بیت‌کوین، اتریم و دیگر ارزهای دیجیتالی و مجازی حسابی داغ است. همه می‌خواهند ماینر شوند و ماینینگ کنند.

برای استخراج بیت‌کوین و اتریوم یا دیگر ارزهای مجازی باید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای لازم را تهیه کرد. یک سیستم سخت‌افزاری قدرتمند، ایجاد کیف پول برای دریافت سکه‌های بیت‌کوین، اتریوم یا ارزهای دیگر استخراج شده و نصب نرم‌افزارهای  مورد نیاز برای اتصال به استخر استخراج.

یکی از امکانات مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال، یک اتصال اینترنت است. اما چه نوع اتصال اینترنتی مناسب‌تر است و کلا پروسه استخراج بیت‌کوین نیاز به چه سرعت یا حجمی از اینترنت دارد؟

 واقعیت این است که آدم باید هر کاری را خودش انجام دهد تا بتواند به طور کامل درباره‌اش نظر بدهد و از چند و چون آن مطلع باشد. خودم هنوز حتی برای کنجکاوی یک دستگاه ماینر راه‌اندازی نکردم تا وضعیت اینترنت مورد نیازش را ارزیابی کنم.

ولی با تحقیق‌هایی که در اینترنت انجام دادم؛ فیلم‌های ویدیویی آموزشی را تماشا و با برخی دوستان آشنا به حوزه ارزهای مجازی و ماینینگ صحبت کردم و همین‌طور ارتباط‌گیری با مدیران چند کانال و وب‌سایت این حوزه؛ تقریبا می‌توانم جواب برخی سوال‌ها را بدهم:

چه نوع اینترنتی نیاز داریم؟

 

در ماینینگ از اینترنت فقط برای هماهنگ‌سازی دستگاه ماینر و بلوک‌چین با استخر استخراج استفاده می‌شود و برخلاف تصور برخی افراد، اصلا نیازی به اینترنت خاص یا پهنای‌باند زیادی نیست.

مهم نیست از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید یا دستگاه ماینر را با یک مودم ۴G و TD-LTE به اینترنت متصل کردید. اصلا نیازی به اینترنت VDSL و FTTH نیست و یک اتصال اینترنت معمولی کفایت می‌کند.

آنچه در این سیستم اهمیت دارد؛ پایداری اتصال اینترنت است. یعنی قطعی نداشته باشد تا بتواند ۲۴ ساعته کار کند.

 غالب سیستم‌های ماینینگ از اتصال‌های کابلی و اینترنت‌های سیمی استفاده می‌کنند؛ چون امن‌تر و پایدارتر هستند و نسبت به وای‌فای، اینترنت موبایل و دیگر روش‌های اتصال بی‌سیم قطعی کمتری دارند.

شما با یک اتصال اینترنت ADSL معمولی هم می‌توانید بیت‌کوین استخراج کنید.

حداقل سرعت اینترنت چقدر باشد؟

 

در بسیاری از سایت‌ها و راهنماها اشاره شده حداقل سرعت اینترنت باید ۲ مگابیت بر ثانیه باشد ولی اگر سرعت بالاتری انتخاب کنید؛ حاشیه امنیت بهتری دارد.

در کشورهایی که پهنای‌باند و سرعت اینترنت زیاد است؛ حداقل سرعت اینترنت ۱۰ مگابیت توصیه شده است.

ماینینگ چقدر مصرف اینترنت دارد؟

میزان مصرف اینترنت دستگاه‌های ASIC با یکدیگر متفاوت است ولی در مجموع شما نیاز به حجم اینترنت بسیار بالایی ندارید.

گفتیم چون از اینترنت برای سنگرون کردن سیستم ماینر و بلوک‌چین با استخر استخراج ارز استفاده می‌شود؛ حدود ۳۲ کیلوبایت در ثانیه مصرف اینترنت دارید.

به معنای دیگر در ماه ممکن است چند گیگابایت (زیر ۱۰ گیگابایت) برای ماینینگ مصرف اینترنت داشته باشید.

نیاز به چه نوع مودم روتری داریم؟

 

مودم روترهای ADSL یا ۴G یا TD-LTE معمولی کار شما را راه می‌اندازند و برخلاف کامپیوتر و کارت گرافیک، نیازی به خرید مودم روتر گیمینگ یا مودم روترهای گران‌قیمت با سرعت‌های بسیار بالا و امکانات عجیب و غریب نیست.

 اما اگر تعداد دستگاه‌های ASIC شما زیاد است؛ احتمالا به یک سوییچ نیاز دارید تا همه این ماینرها را به سوییچ متصل کرده و بعد سوییچ را به مودم روتر متصل کنید.

هزینه اینترنت در استخراج بیت‌کوین چقدر است؟

چیزی حدود ۱۰ هزار تومان برآورد شده است. در مقایسه با هزینه‌های بسیار بالای خرید دستگاه استخراج‌کننده ارز، بستن سیستم‌های کامپیوتری با GPU گران‌قیمت و هزینه‌های دیگر، هزینه اینترنت ناچیز است.

مودم های مناسب دوربین

 

مودم ها یا همان روتر ها ، از قطعات سخت افزاری ای می باشند که قادرند دستگاه مورد نظر را اعم از گوشی هوشمند ، کامپیوتر و یا یک تبلت یا هر وسیله ی دیگر را که به اتصال به اینترنت نیازمند است ؛ به آسانی به اینترنت متصل نماید. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی مودم مناسب برای دوربین مداربسته بپردازیم.

در سالیان اخیر این لوازم به نسبت گذشته و همانند دیگر تجهیزات و قطعات الکترونیکی و شبکه ای ، پیشرفت هایی را به خود دیده است ؛ به گونه ای که امروزه این تجهیزات قادرند اینترنتی با سرعت بسیار بالایی را راه اندازی و هدایت کنند .

چنانچه  قصد اتصال دوربین مداربسته به اینترنت را داشته باشید ؛ ضروری است که از مودمی مناسب استفاده کنید . در صورتی که دستگاه ضبط کننده تان از نوع dvr   باشد ؛ لازم است برای این هدف از مودمی دارای پورت LAN بهره ببرید.

افراد می توانند از هرنوع مودمی که  پورت LAN  را دارا باشد ؛ به منظور انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل استفاده کنند. نکته قابل توجه این است که هرچقدر فناوری به کار رفته در مودم ، جدید تر و پیشرفته تر باشد ؛ بهتر قادر است به عنوان ارتباط دهنده بی نقص و قوی عمل کند. نکته حائز اهمیت این است که  مودم ها افزون بر بوجود آوردن ارتباطی مناسب ، رابطی مناسب برای حفظ امنیت توسط دوربین های مداربسته می باشند.

در انواع محیط ها همچون کار، ساختمان و منزل ، حفظ امنیت ، امری است بسیار مهم ؛ بدین ترتیب سیستم‌های نظارتی به روز، با بوجود آوردن امنیت و نیز جلوگیری از بروز هر نوع سرقت و دزدی ای ، سبب بوجود آوردن امنیتی نسبی می‌ شوند. بی شک ، از بهترین سیستم‌های نظارتی جدید ، دوربین های مدار بسته می باشند که بهره گیریاز آنان ، بسیار رایج و متداول شده است.

دوربین‌های مدار بسته براساس جدیدترین فناوری های روز دنیا طراحی و تولید و عرضه می‌شوند و در نبود کاربران ، محیطی امن حاصل می ‌کنند. حفظ امنیت محیط خانه و کار در مواقع شب‌ و نیز در هنگام سفر بسیار حائز اهمیت است . حال در این میان  دوربین مدار بسته ای که قابلیت اتصال به اینترنت را توسط مودم دارند ؛ این امکان را به کاربران ارائه می دهند  تا در هر موقع از روز و شب بتوانند همه‌چیز را کنترل نمایند و تصاویر زنده منزل یا محل کار خود را در هر موقعی مشاهده کنند.

سیستم‌های امنیتی شامل چندین دوربین مدار بسته، آداپتور، کابل تصویر و کانکتور برق می باشند و با ضبط تصاویر، منجر به کاهش احتمال سرقت می شوند. این امکان وجود دارد که از دوربین‌های مدار بسته در محیط هایی همچون کار، پارک و راهروهای ساختمان استفاده و این محیط ها را از راه دور مدیریت کرد.

این دوربین ها توانایی ها و قابلیت های متنوعی دارند و توصیه می شود که بر حسب نیاز و بودجه‌  به خرید آن نوعی که مورد نیاز است ؛ اقدام شود . بعضی از دوربین های مداربسته ، گردان اند ؛ به گونه ای که قابلیت چرخش دارند و تصاویر کاملی را از محیط ارائه می دهند . برخی از آنان ،  هم به شکل بی‌سیم (Wi-Fi) و هم به‌ شیوه باسیم (LAN) به اینترنت اتصال می یابند .

انواع دید در شب مناسب بانک‌ها و مراکز دولتی و اداری می باشند ؛ به شیوه ای که در صورت بوجود آمدن هر نوع مشکل و یا سرقت ، کاربران قادرند از ویژگی ضبط تصاویر آن استفاده و فیلم‌های گذشته را وارسی نمایند. بعضی مدل های پیشرفته‌ دوربین مدار بسته ، افزون بر بر توانایی ضبط تصویر ، قابلیت ضبط صدا را نیز دارا می باشند .

بعضی از آنان  در هنگام هرگونه حرکتی موجب پخش صدای آژیر می شوند. این نوع دوربین ها مناسب موزه‌ها و شرکت‌هایی اند که در زمان خاصی ، هیچ از یک کارکنان آنان ترددی ندارند.

سیستم‌های حفاظتی و دوربین‌های مدار بسته ، قطعات گوناگونی را دارا می باشند : دی وی آر dvr  امر ،ضبط ویدیویی دیجیتال را به انجام می رساند ؛ بدین معنی که قابلیت ضبط و ثبت تصاویر دریافتی از دوربین را بر روی هارد یا رم  دارا است. این قطعات، پورت‌ها و ورودی‌های مختلف کابل و سیم را دارا هستند که برخی از مدل‌های آنان ، ورودی صوتی با هدف اتصال میکروفون را نیز دارا می باشند.

همانگونه که گفته شد ؛ قابلیت اتصال دوربین های مدار بسته به اینترنت ، توسط مودم ها یا همان روتر ها ، از ویژگی های بسیار ارزشمندی است که چنانچه دوربین مدار بسته ای ، این قابلیت را داشته باشد ؛ سرمایه گذاری برای خرید آن ، سود آور خواهد بود ؛ چراکه نقش بسیار موثری در حفظ امنیت محیط های مختلف دارد.

شما می توانید انواع محصولات همچون دوربین های توربو اچ دی ، دوربین های تحت شبکه ، دستگاه دی وی ار ، دستگاه ان وی آر و تجهیزات و لوازم جانبی با بررسی مناسب و مقایسه قیمت از سی سی تی وی ست خرید کنید.

سایت مودم ایران ، سایتی است بسیار مناسب جهت خرید محصولات مرتبط با لوازم شبکه که با مراجعه به این سایت ، می توانید راجع به شرکت این سایت اطلاعاتی کسب نمایید .همچنین با مراجعه به سایت ، از بروز ترین لیست قیمت ها ، بایگانی مقالات و بایگانی آموزش این سایت بهره ببرید. مشخصات این شرکت نیز در قسمت ارتباط با ما وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *